Παιδαγωγικά

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Προηγούμενο Επόμενο

Πολύκαρπη σταθερότητα!

Πολύκαρπη σταθερότητα!

  Σέ ὅλα τά χρόνια τῆς ἐκπαιδευτικῆς μου ὑπηρεσίας γνώρισα παιδιά κάθε χαρακτήρα. Ἀλησμό­νητος ὅμως μοῦ ἔ­μεινε ὁ μικρός μου Πέτρος, πού τόν γνώρισα ὅταν...

Περισσότερα

Ἡ πιό νό­στιμη πίτσα

Ἡ πιό νό­στιμη πίτσα

  «Μαμά, αὔριο γιορτάζει ἡ δασκάλα μας καί θά μᾶς κεράσει πίτσα! Μπορῶ νά φάω κι ἐγώ;», εἶπε τό «δευτεράκι» μας, σχεδόν μέ μία ἀναπνοή...

Περισσότερα

Ἀγαπῆστε τό παιδί!

Ἀγαπῆστε τό παιδί!

   Θά φανεῖ παράδοξη, ἴσως καί ἀνεδαφική ἡ προτροπή «ἀγαπῆστε τό παιδί». Σήμερα ἐκ πρώτης ὄψεως φαίνεται ὅτι εἶναι κυριαρχική ἡ ἀγάπη γιά τό παιδί...

Περισσότερα

Ἀπό τό σπίτι στό σχολεῖο

Ἀπό τό σπίτι στό σχολεῖο

Ἡ  Ἑλένη κρεμόταν ἀπ’ τό λαιμό τοῦ μπαμπᾶ της τόσο σφιχτά, πού λές πώς κι ἄν ἀκόμη δέν τήν κρατοῦσε ὁ ἴδιος δέν θά ἔπεφτε...

Περισσότερα

Ἀντίθετα στό ρεῦμα

Ἀντίθετα στό ρεῦμα

   Ἡ ἐφηβεία εἶναι ἡ πιό ὄμορφη ἡλικία τῆς νιότης, κι ὅμως ἐμεῖς οἱ γονεῖς τή βιώνουμε σάν πρόβλημα πού μᾶς βάζει σέ ἀγωνία, μᾶς...

Περισσότερα

Τό συνεσταλμένο παιδί

Τό συνεσταλμένο παιδί

 Ζοῦμε σέ μία κοινωνία πού ἡ κουλ­τούρα της δίνει μεγάλη ἀξία στήν ἐξω­στρέφεια καί στούς ἐξω­στρεφεῖς ἀνθρώπους. Σέ ἕναν κό­σμο πού δέν μπορεῖ νά σταματήσει...

Περισσότερα

Διαδικτυακοί φίλοι στά πλαίσια τοῦ χαμένου χρόνου

Διαδικτυακοί φίλοι στά πλαίσια τοῦ χαμένου χρόνου

   Τό μόνιμο παράπονο τοῦ τρεχάτου σύγχρονου γίγνεσθαι: «δέν ἔχω χρό­νο». Οἱ ρυθμοί τῆς ζωῆς μας -ἐντατικοί καί γρήγοροι- μᾶς ὠθοῦν σ᾽ ἕνα ἀδιάλειπτο τρέξιμο...

Περισσότερα

Ἐπιλέγουμε τρισδιάστατα παιχνίδια

Ἐπιλέγουμε τρισδιάστατα παιχνίδια

Παιχνίδια κατάλληλα γιά τό παιδί  Οἱ σημερινοί γονεῖς βρίσκονται ἀντιμέ­τωποι μέ μία πληθώρα ἐπιλογῶν κάθε φο­ρά πού ἀποφασίζουν νά ἀγοράσουν ἕνα παιχνίδι γιά τά παιδιά...

Περισσότερα

Ἠθική ἀπό τήν κούνια

Ἠθική ἀπό τήν κούνια

  Τά τελευταῖα χρόνια ὅλο καί περισσότερο πληθαίνουν οἱ ἐνδείξεις ὅτι ἀπό τήν ἀρχή τῆς ζωῆς τους οἱ ἄνθρωποι διαθέτουν τή βασική ἠθική αἴσθηση...

Περισσότερα

Καρδιά μου, φάτνη γίνε...

Καρδιά μου, φάτνη γίνε...

  Tό πακετάκι μέ τίς χριστουγεννιάτικες χειροτεχνίες γιά διακόσμηση ἦταν ἕτοιμο ἀπό καιρό καί περίμενα τήν κατάλληλη στιγμή γιά νά ἀξιοποιηθεῖ. «Σήμερα τό ἀπόγευμα θά...

Περισσότερα

Ἐκ θεοσεβῶν γονέων καταγόμενος...

Ἐκ θεοσεβῶν γονέων καταγόμενος...

  Διαβάζοντας τά συναξάρια τῶν Ἁ­γί­ων συχνά συναντοῦμε μία ἐπιγραμματική φράση, λεπτομέρεια θά ἔλεγε κα­νείς, στή ζωή τους: «Γεννήθηκε ἀπό εὐ­σεβεῖς γονεῖς» ἤ «ἐκ θεοφιλῶν...

Περισσότερα

Ξεκίνημα...

Ξεκίνημα...

Παραμονή Πρωτοχρονιᾶς...   Ἐπιστρέφω στό σπίτι ἀπό τήν ἀπογευματινή μου βάρδια καί τό μόνο πού ἐπιθυμῶ εἶναι νά χωθῶ στό ζεστό μου κρεβάτι. Λίγο πρίν τό ρολόι...

Περισσότερα

Ἄς τολμήσουμε!

Ἄς τολμήσουμε!

Ἕβδομη ὥρα στή Γ´ Γυμνασίου, στήν πιό ἀπειθάρχητη τάξη τοῦ σχολείου, στό τέλος μιᾶς ἡμέρας δύσκολης, ἀφοῦ τό αἴτημα γιά ἐκδρομή εἶχε ἀπορριφθεῖ. Ὅπως περίμενα...

Περισσότερα

Η ΜΕΓΑΛΗ

Η ΜΕΓΑΛΗ

Πρώτη μέρα γιά τό σχολεῖο μετά τίς χριστουγεννιάτικες διακοπές κι ἤμουν προετοιμασμένη γιά ἕνα δύσκολο πρωινό ξύπνημα τῶν παιδιῶν. Δέν ἄργησα νά ἐπιβεβαιωθῶ.Ὁ μεγάλος σηκώθηκε...

Περισσότερα

Χειραγωγός τῆς νεότητας

Χειραγωγός τῆς νεότητας

  Μία σεβάσμια, ταλαντούχα καί σε­μνή ἐκκλησιαστική μορφή ἔφυγε γιά τόν οὐρανό μέσα στό καλοκαίρι πού πέρασε, ὁ ἀρχιμανδρίτης  π. Δι­ονύσιος Μπέκος (1939-2021). Γό­νος τῆς...

Περισσότερα

Τά ὅρια στήν ἀγωγή τῶν παιδιῶν στήν οἰκογένεια (Α΄)

Τά ὅρια στήν ἀγωγή τῶν παιδιῶν στήν οἰκογένεια (Α΄)

Ἀνάγκη ὁρίων  Τά παιδιά νιώθουν μέσα τους δύο ἀντίθετες συναισθηματικές παρορμήσεις ἤ ἀνάγκες: Αἰσθάνονται ἔντονη τήν ἀνάγκη τῆς προσκόλλησης καί τῆς σιγουριᾶς, τήν ἀνάγκη νά συνδεθοῦν...

Περισσότερα

Τί εἶναι τό Κατηχητικό;

Τί εἶναι τό Κατηχητικό;

Βρέθηκα πρωτοδιόριστη σ’ ἕνα ἀπό τά ἀκριτικά χωριά τῆς πατρίδας μας. Πέρασε ὁ μήνας τῆς προσαρμογῆς, ὁ Σεπτέμβριος. Μπῆκε ὁ Ὀκτώβριος. Κυριακή του Σπορέως. «Ἐξῆλθεν...

Περισσότερα

Τό Κατηχητικό, θεσμός ἱερός

Τό Κατηχητικό, θεσμός ἱερός

   Βρισκόμαστε, λοιπόν, καί πάλι μπροστά στά παιδιά. Κατηχητές καί κατηχήτριες ἀποδυόμαστε αὐτές τίς μέρες σ’ ἕναν σκληρό ἀγώνα, γιά νά δοκιμάσουμε μιά πικρή ἐμπειρία...

Περισσότερα

Τά ... Ζάλογγα τῆς λευτεριᾶς

Τά ... Ζάλογγα τῆς λευτεριᾶς

- Νομίζω πώς σήμερα, 20 Ἀπριλίου, ἀξίζει, παιδιά, νά γνωρίσουμε μία ἀκόμα ἡ­ρωική σελίδα τῆς ἑλληνικῆς ἱστορίας καί μάλιστα γραμμένη ἀπό γυναῖκες! - Ἐπιτέλους, κυρία! Νά...

Περισσότερα

Οἱ γονεῖς καταφύγιο καί φράχτης

Οἱ γονεῖς καταφύγιο καί φράχτης

 Ἡ μητέρα μέ τήν εὐτραφῆ ἑντε­κά­χρο­νη κόρη της ἐπισκέφθηκαν τήν παι­δοψυχίατρο.- Πές, Μαρία, πές… Ὑπάρχει ἄλλο πιό χοντρό παιδί ἀπό ἐσένα στήν τάξη; Ἄχ, γιατρέ...

Περισσότερα

Ἐφόδια γιά τό παιδί

Ἐφόδια γιά τό παιδί

  Σεπτέμβριος καί ὁπωσδήποτε ἰδιαίτερη θέση στήν σκέψη καί στό ἐνδιαφέρον μας ἔχει τό παιδί. Ἀναφέρομαι στήν σχέση τοῦ πρώτου μήνα τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους μέ...

Περισσότερα

Γιατί τά παιδιά λένε ψέματα;

Γιατί τά παιδιά λένε ψέματα;

Τά παιδιά γύρω στά τρία τους χρόνια ἀρχίζουν τά πρῶτα τους ψέματα. Αὐτό συμβαίνει ἐπειδή συνειδητοποιοῦν ὅτι οἱ ἐνήλικοι δέν διαβάζουν τή σκέψη τους...

Περισσότερα

Ὅταν τά γεννέθλιά ἀλλάζουν περιεχόμενο

Ὅταν τά γεννέθλιά ἀλλάζουν περιεχόμενο

Ἀγαπη­μένο μου παιδί, σάν σήμερα ἦταν πού σέ κράτησα γιά πρώτη φορά στήν ἀγ­καλιά μου, πού πρώ­τη φορά ἀ­κού­σαμε τή φωνούλα σου μέσα στό νε­ο­γέννητο...

Περισσότερα

Ἀπό τίς παιδαγωγικές ἀρχές τοῦ Μεγάλου Βασιλείου

Ἀπό τίς παιδαγωγικές ἀρχές τοῦ Μεγάλου Βασιλείου

 Ὁ Μέγας Βασίλειος, ἕνα ἀπό τά μεγαλύτερα ἀναστήματα τῆς ἱστορίας, κάτοχος ὅλων σχεδόν τῶν ἐ­πιστημονικῶν γνώσεων τῆς ἐπο­χῆς του, ἀγωνιστής καί ἀνδρεῖος ὑπερασπιστής τῆς πίστης...

Περισσότερα

Ὅταν τά παιδιά δαγκώνουν

Ὅταν τά παιδιά δαγκώνουν

Ἕνα ἀπό τά δυσκολότερα προβλήμα­τα πού ἔχουν νά ἀντιμετωπίσουν οἱ γο­νεῖς τῶν μικρῶν παιδιῶν, καθώς αὐτά με­γαλώνουν, εἶναι ὅταν ἀρχίζουν νά δαγ­­κώνουν τά ἀδέλφια τους...

Περισσότερα

Σεξουαλική ἀγωγή καί κοινωνικοποίηση τοῦ παιδιοῦ

Σεξουαλική ἀγωγή καί κοινωνικοποίηση τοῦ παιδιοῦ

 «Οὐδὲν γὰρ ἐν ἡμῖν ἄτιμον. Θεοῦ ἔρ­γόν ἐστι», τίποτε δέν εἶναι ἄτιμο μέσα μας, γιατί εἶναι ἔργο τοῦ Θεοῦ, διδάσκει ὁ ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος (PG...

Περισσότερα

Ἕνα γράμμα στούς γονεῖς μου

Ἕνα γράμμα στούς γονεῖς μου

Ἀγαπημένοι μου μαμά καί μπαμπά, Θά σᾶς πῶ κάποια μυστικά πού θά σᾶς βοηθήσουν νά μέ μεγαλώσετε μέ τόν πιό σωστό τρόπο:1ο. Μοῦ εἶναι ἀπαραίτητο νά...

Περισσότερα

Τα παιδικά κινούμενα σχέδια και το παιδί Α´

Τα παιδικά κινούμενα σχέδια και το παιδί Α´

 Τόν περασμένο χρόνο δημοσιεύτηκε μία παγκόσμια ἔ­ρευνα σέ δεῖγμα 7009 πατεράδων σχετικά μέ τή στάση τους ἀ­πέναντι στά κι­νούμενα σχέδια (carto­ons). Τό 85% τῶν πατεράδων...

Περισσότερα

Καρναβάλι ἐν ὄψει

Καρναβάλι ἐν ὄψει

  Ἡ ψυχολογία λέει πώς, ἄν θέλουμε νά κάνουμε τό παιδί νά ἐγκαταλείψει κάποιες κακές συνήθειες ἤ ἐπιβλαβεῖς πεποιθήσεις, ἀρκεῖ νά τό ἀποθαρρύνουμε μέ τή...

Περισσότερα

Οι νέοι βάρβαροι

Οι νέοι βάρβαροι

«Οἱ βάρβαροι δέν θά ξανάρθουν ἀπ᾽ τά σύνορα. Τούς ἐκπαιδεύουν οἱ σοφοί μέ τηλεόραση. Κι οἱ ὀρδές τους ἀπ᾽ τά παιδικά δωμάτια θά ὁρμήσουν».                                                                                                                                                                                                            Π...

Περισσότερα

Ένας επίκινδυνος βομβαρδισμός αγάπης

Ένας επίκινδυνος βομβαρδισμός αγάπης

 Οἱ κοινωνίες τοῦ λεγόμενου Δυτικοῦ Κόσμου χαρακτηρίζονται ἐκτός τῶν ἄλ­λων ἀπό τήν ὑπερβολή σέ πολλές ἐκδηλώσεις τῆς καθημερινότητας. Ὅταν μάλιστα οἱ συνέπει­ες αὐτῶν τῶν ἐκδηλώσεων...

Περισσότερα

Μή θρηνεῖς πάνω ἀπό χυμένο γάλα

Μή θρηνεῖς πάνω ἀπό χυμένο γάλα

Σέ κάποια συνέντευξη ἕνας δημοσιογράφος ρώτησε τόν διάσημο ἐρευνητή σέ θέματα ἰατρικῆς Stephen Glenn ποῦ ὄφειλε τήν ἱκανότητα καί δημιουργικότητά του, ὥστε νά ὑπερέχει ἀπό...

Περισσότερα

Ἕνας μύθος

Ἕνας μύθος

 Ὁ ἐγκέφαλος εἶναι «τό πιό πολύπλοκο ἑνάμισι κιλό στό σύμπαν». Εἶναι  τό θαῦμα τῆς Δημιουργίας. Γεννιόμαστε μέ 100 δισεκατομμύρια νευρῶνες καί προσ­τίθενται 250.000 ἕως 500.000...

Περισσότερα

Τά ὅρια στήν ἀγωγή τῶν παιδιῶν στήν οἰκογένεια (Β΄)

Τά ὅρια στήν ἀγωγή τῶν παιδιῶν στήν οἰκογένεια (Β΄)

Σταθερότητα καί ἀγάπη   Ὑπάρχουν συμπεριφορές ἀπό τίς ὁ­ποῖ­ες ὀφείλουμε νά ἀποτρέψουμε τό παιδί μας θέτοντας ὁρισμένα ὅρια. Αὐτά λειτουργοῦν ἀ­ποτελεσματικότε­ρα, ὅταν τό παιδί αἰσθάνεται ὅτι...

Περισσότερα

Ἡ κοινωνικοποίηση τοῦ παιδιοῦ

Ἡ κοινωνικοποίηση τοῦ παιδιοῦ

 «Κανένας ἄνθρωπος δέν εἶναι νη­σί», ἔχουμε πλαστεῖ γιά ἐπικοινωνία μέ τούς συνανθρώπους καί κοινωνία μέ τόν δημιουργό μας, τόν Θεό. Κάθε δυσλειτουργία στίς σχέσεις αὐτές...

Περισσότερα

Τά παιδιά πού κλέβουν

Τά παιδιά πού κλέβουν

 Μία ἀπό τίς δύσκολες παραβατικές συμπεριφορές τῶν παιδιῶν εἶναι ἡ κλο­πή. Ἕνα φαινόμενο συχνό στήν παιδική ἡλικία πού ἀναστατώνει τούς γονεῖς καί γίνεται πιό σοβαρό...

Περισσότερα

Σχέση πατέρα καί γιοῦ

Σχέση πατέρα καί γιοῦ

 Ἕνας πατέρας γυρνώντας ἀργά στό σπίτι του ἀπό τήν ἐργασία, κουρασμένος καί ἐκ­νευ­ρισμένος, βρῆκε τόν γιό του νά τόν περιμένει στό πλατύσκαλο τοῦ σπιτιοῦ καί...

Περισσότερα

Προβληματισμοί πάνω σέ μία ἔρευνα

Προβληματισμοί πάνω σέ μία ἔρευνα

  Ζοῦμε σέ ἕναν πολιτισμό πού ἐλαχιστοποιεῖ τόν ρόλο τῶν ἀνδ­ρῶν, ἀπορρίπτει τήν ἀξία τῶν πατέρων καί γενικά τείνει νά θεωρεῖ τό ἀνδρικό φύλο ὡς...

Περισσότερα

Ἀπό τίς συγκρούσεις στή συνεργασία (Α΄)

Ἀπό τίς συγκρούσεις στή συνεργασία (Α΄)

  Πολλοί γονεῖς χαίρονται τή νηπιακή καί παιδική ἡλικία τῶν παι­διῶν τους, ἀλλά βιώνουν τήν ἐ­­φη­βεία ὡς ἐποχή συγκρούσεων. Ἡ ἐφηβεία εἶναι ἀναμφισβήτητα μιά σημαντική...

Περισσότερα

Σέ ποιόν τύπο γονιοῦ ἀνήκεις;

Σέ ποιόν τύπο γονιοῦ ἀνήκεις;

Ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν εἶναι τέχνη, ἴσως ἡ πιό σημαντική ἀπό ὅλες τίς ἀνθρώπινες τέχνες. Ὅπως ὁ γλύπτης μορφοποιεῖ μέ τό ταλέντο του ἕνα ἄμορφο...

Περισσότερα

Ἐφηβεία (Α΄)

Η ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ   ῾Η ψυχική ἀνάπτυξη τοῦ ἀνθρώπου περνᾶ ἀπό ὁρισμένες χαρακτηριστικές φάσεις, κατά τίς ὁποῖες τό πνεῦμα ἐμφανίζει μιά ἰδιαίτερη συγκρότηση. Οἱ...

Περισσότερα

Ἐφηβεία (Β΄)

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ   ῎Εφηβος πρέπει νά θεωρηθεῖ τό ἀγόρι ἤ τό κορίτσι, πού ἐγκατέλειψε τήν παιδική ἡλικία καί βρίσκεται ἤδη σέ μιά περίοδο σωματικῆς καί ψυχικῆς...

Περισσότερα

Μιά ἀνθοδέσμη γιά τούς γονεῖς

Μιά ἀνθοδέσμη γιά τούς γονεῖς

  Εἶχε μαστόρους ἡ Ζωή στό σπίτι. Γενική ἀνακαίνιση. Εἶχε καί δυό παιδιά πού πήγαιναν σχολεῖο. Ποῦ νά σταθοῦν νά διαβάσουν! Διαλυμένα ἔπιπλα, σκόρπια οἰκοδομικά...

Περισσότερα

Οἱ νέοι μας

Οἱ νέοι μας

Πρόβλημα ἤ εὐθύνη;     Ἡ ἱστορία εἶναι ἕνας καλός σύμβουλος γιά τά θέματα τοῦ σήμερα. Κι ἄν δέν προσφέρει λύση γιά τά συγκεκριμένα προβλήματα, τοὐλάχιστον...

Περισσότερα

Ἡ παιδεία κατά τόν Ἅγιο Κοσμᾶ καί τόν Ἅγιο Νικόδημο

Ἡ παιδεία κατά τόν Ἅγιο Κοσμᾶ καί τόν Ἅγιο Νικόδημο

Ἅγιος Κοσμᾶς     Ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ἐγκατέλειψε τό ῎Ορος καί βγῆκε νά κηρύξει στούς ὑπόδουλους ῞Ελληνες τότε πού οἱ Τοῦρκοι τούς ἐξανάγκαζαν ἀκόμη καί ὁμαδικά νά...

Περισσότερα

Ἠλεκτρονικά παιχνίδια καί ἀντικοινωνική συμπεριφορά

  Μετά τήν τηλεόραση, πού ἀντικατέστησε τίς ἱστορίες τῆς γιαγιᾶς καί τοῦ παπποῦ, ἦρθαν τά ἠλεκτρονικά παιχνίδια, πού ἀντικατέστησαν τά ἀγαπημένα κινητικά, ἐπιτραπέζια, δημιουργικά, γνωσιολογικά...

Περισσότερα

Παιδί καί πένθος

Παιδί καί πένθος

 Ἦταν ἄνοιξη καί πλησίαζε τό Πάσχα, ὅταν κάποια μέρα ἡ μικρή μας Κατερίνα ἔλειψε ἀπό τήν τάξη χωρίς κάποια εἰδοποίηση ἀπό τή μητέρα της. Πρίν...

Περισσότερα

Παιδικό βιβλίο καί παιχνίδι (Γ΄)

Παιδικό βιβλίο καί παιχνίδι (Γ΄)

Ἡ ἐπίδραση τοῦ βιβλίου  Ἡ ἐπίδραση πού ἀσκεῖ στήν ψυχή τοῦ παιδιοῦ τό βιβλίο εἶναι σημαντική καί ἀπό παιδαγωγική ἄποψη, διότι ἐξασφαλίζει προϋποθέσεις ἐφαρμογῆς τοῦ...

Περισσότερα

Ἡ οὐδέτερη ἀγωγή

Ἡ οὐδέτερη ἀγωγή

   Μεταφέρουμε τήν εἴδηση αὐτολεξεί, ὅπως αὐτή καταχωρήθηκε σέ ἑλληνικό blog: «Γονεῖς-τέρατα μεγαλώνουν τό παιδί τους σάν ἀγόρι καί κορίτσι παράλληλα. Ἡ διαστροφή στίς μέρες...

Περισσότερα

Ἀπό τίς συγκρούσεις στή συνεργασία (Β΄)

  Τά ὅρια πρέπει νά μπαίνουν ὅσο πιό νωρίς στή ζωή τοῦ παιδιοῦ καί μποροῦν ν’ ἀλλάζουν ἤ νά ἀναπροσαρμόζονται, καθώς τό παιδί μεγαλώνει. Οἱ...

Περισσότερα

Ἀπό τίς συγκρούσεις στή συνεργασία (Ε΄)

  Τί πρέπει νά κάνετε γιά νά φτάσετε ἀπό τίς συγκρούσεις στή συνεργασία μέ τούς ἐφήβους σας;  Τό μαγικό κλειδί εἶναι ἡ ἐπικοινωνία. Ἡ βάση...

Περισσότερα

Ἀπό τίς συγκρούσεις στή συνεργασία (Δ΄)

Βασικοί λόγοι συγκρούσεων μεταξύ γονέων καί παιδιῶν 1. Φίλοι    Κυρίαρχη ἀνάγκη στή διάρκεια τῆς ἐφηβείας εἶναι ἡ παρέα μέ τούς συνομηλίκους. Ὁ ἔφηβος μοιράζεται τίς...

Περισσότερα

Ἀπό τίς συγκρούσεις στή συνεργασία (Γ΄)

  Μποροῦμε νά περιγράψουμε τήν ἐπικοινωνία ἀνάμεσα στούς ἀνθρώπους χρησιμοποιώντας τούς ὅρους «κλειστές» καί «ἀνοιχτές» ἀπαντήσεις. Μία «κλειστή» ἀπάντηση δείχνει ὅτι ὁ ἀκροατής οὔτε ἄκουσε...

Περισσότερα

Παιδεία καί Τρεῖς Ἱεράρχες

Παιδεία καί Τρεῖς Ἱεράρχες

  Στίς 30 Ἰανουαρίου ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τή μνήμη τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, τῶν τύποις πλέον προστατῶν τῆς παιδείας μας. Ἡ προσέλευση τῶν μαθητῶν στή...

Περισσότερα

Οἱ τρεῖς ἅγιοι δάσκαλοι γιά τόν δάσκαλο

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ  Προτιμότερο στή διδασκαλία τό λίγο καί ἀσφαλές ἀπό τό πολύ καί ἐπισφαλές.  Νά μή μοιάζουμε μέ τή ραγδαία βροχή ἀλλά μέ τήν ἤρεμη...

Περισσότερα