Γιά τήν εἰρήνη
Σημαντική ἡ ἀπόφαση τῆς ΔΙΣ γιά τό θέμα τῆς τοποθέτησης τοῦ Ἐσταυρωμένου πίσω ἀπό τήν ἁγία Τράπεζα τῶν ὀρθόδοξων ναῶν. Σίγουρα θά καταπαύσει τήν ταραχή καί θά ἀποκαταστήσει τήν εἰρήνη πού διαταράχθηκε σέ κάποιες ἐνορίες μέ τήν ἀπομάκρυνσή του.
Ἡ Ἱερά Σύνοδος ἀποφάσισε ὁμόφωνα: «Ἡ τοποθέτηση τοῦ Σταυροῦ τοῦ Χριστοῦ ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης εἶναι γενικά καθιερωθεῖσα παράδοση ... Ὁ Σταυρός τοῦ Χριστοῦ ... εἶναι ἄρρηκτα συνδεδεμένος μέ τήν Ἀνάστασή Του καί δέν διαχωρίζονται ... Δέν νοεῖται ὁ Σταυρός τοῦ Χριστοῦ χωρίς τήν Ἀνάστασή Του, οὔτε Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ χωρίς τόν Σταυρό». Ἐπίσης ὑπογράμμισε: «Οἱ λειτουργικές ἀλλαγές τοῦ τυπικοῦ τῆς Ἐκκλησίας γίνονται μέ ἀποφάσεις τῶν Συνοδικῶν Ὀργάνων Της».
Ἐπίσημος διωγμός;
Ἀλλεπάλληλες οἱ ἐνδείξεις πού ὁδηγοῦν στό συμπέρασμα ὅτι τελικά στή λεγόμενη Ὀρθόδοξη Ἑλλάδα ὅλα χωροῦν, γιά ὅλα ὑπάρχει ἀνοχή καί μόνο ἡ ὀρθόδοξη πίστη βρίσκεται στό στόχαστρο. Ἀπό κάθε εἴδους προσβολή προστατεύονται ἀλλοεθνεῖς, ἀλλόθρησκοι, ψυχικά ἀσθενεῖς καί σεξουαλικά ἀνώμαλοι. Μόνο τό χριστιανικό θρησκευτικό αἴσθημα δέν ὑπολογίζεται! Διαμαρτύρεσαι, ἐπειδή προσβάλλουν τά ἱερά καί ὅσια τοῦ 90+% τῶν Ἑλλήνων καί σοῦ μιλοῦν γιά τά δικαιώματα τῆς τέχνης! Διαμαρτύρεσαι γιά τήν ἀδιαφορία τῶν ὑπευθύνων μπροστά στήν κατάφωρη βλασφημία καί σοῦ ἐπιβάλλουν κυρώσεις.
Νόμος κατά τῆς λογοκρισίας, ἀντιρατσιστικός νόμος, ἀτομικά δικαιώματα χρησιμοποιοῦνται μέ τέτοιο τρόπο, ὥστε ὄχι μόνο νά μήν προστατεύουν τή χριστιανική πίστη, ἀλλά καί νά τήν καταδιώκουν.
Ἀλλαγή «φρουρᾶς»
Ὅταν ὁλοκληρώνεται ἡ θητεία καί ἀπέρχεται ὁ ἑκάστοτε Πρόεδρος τῆς χώρας, γίνεται λόγος, συνήθως, γιά τό τί ἄφησε πίσω του. Ἄν καί ὁ θεσμός εἶναι ἀποψιλωμένος ἀπό ἁρμοδιότητες, ὅμως ὁ συμβολισμός καί ἡ ἐκπροσώπηση τῆς χώρας τόν κατατάσσουν στήν πρώτη θέση.
Ἡ προηγούμενη Πρόεδρος, μέ τόν τρόπο πού ἄσκησε τά καθήκοντά της, δίχασε τόν λαό τόσο πολιτικά ὅσο καί κοινωνικά. Ἡ στάση της πρός τήν Ἐκκλησία καί τίς παραδόσεις τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ προκάλεσε ἀντιδράσεις. Μόνο τόν τελευταῖο χρόνο τῆς θητείας της ἔκανε τό σημεῖο τοῦ Σταυροῦ σέ δημόσιες ἐκδηλώσεις καί τηροῦσε τήν ἐθιμοτυπία σέ θρησκευτικές τελετές· κάποιοι λένε, ἐπειδή ἐπιθυμοῦσε τήν ἐπανεκλογή της γιά δεύτερη θητεία! Ἡ πρώην Πρόεδρος ἀγνόησε εὐαίσθητα κοινωνικά θέματα, πού ἐνδιαφέρουν τήν πλειοψηφία τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ. Τό ὅτι δέχτηκε στό Προεδρικό Μέγαρο τή ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, ἐνῶ οὐδέποτε ἔκανε ἀντίστοιχη κίνηση γιά τούς πολύτεκνους, δημιούργησε δικαιολογημένες ἀντιδράσεις. Ἡ στάση της στό θέμα τῆς ψήφισης τοῦ νόμου γιά τόν γάμο τῶν ὁμοφυλόφιλων ἑδραίωσε τήν εἰκόνα μιᾶς Προέδρου ἀποκομμένης ἀπό τήν παράδοση καί τίς ἀξίες τοῦ Ἑλληνισμοῦ. Ἡ ἄποψή της ὅτι οἱ παράνομοι μετανάστες θά συμβάλουν στήν ἀντιμετώπιση τοῦ δημογραφικοῦ προβλήματος τῆς χώρας προκάλεσε.
Ὑπάρχουν καί ἄλλα, ἄς μείνουμε σ’ αὐτά! Εὐελπιστοῦμε ὅτι ὁ νέος Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας θά σέβεται τίς παραδόσεις, τίς ἀξίες καί τήν πίστη τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ καί ὅτι θά καλύψει τό κενό θεσμικῆς ἀξιοπιστίας, πού ἄφησε ἡ προκάτοχός του. «Ἀρχὴ ἄνδρα δείκνυσι!». Τοῦ εὐχόμαστε καλή ἐπιτυχία!
Ἀδιάπτωτη ἀγάπη
«Ἡ ἀγάπη οὐδέποτε ἐκπίπτει...», γράφει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, καί ὁ σύλλογος Θεσσαλονίκης «Ἐθελοντική διακονία ἀστέγων» τό κάνει πράξη. Μεριμνᾶ μέ κόπο καί ἀνιδιοτελῆ θυσία γιά τήν ἐπιβίωση τῶν ἀστέγων τῆς Θεσσαλονίκης. Ἀλλά δέν τούς ξεχνᾶ καί ὅταν περνοῦν στήν ἀντίπερα ὄχθη. Φροντίζει μέ τήν ἴδια ἀδιάπτωτη ἀγάπη καί γιά τίς ψυχές τους, τελώντας γι’ αὐτούς Μνημόσυνο τήν Κυριακή τῆς Κρίσεως (Ἀπόκρεω). Φέτος δόθηκε ἰδιαίτερη λαμπρότητα, καθώς τό Μνημόσυνο τελέστηκε στόν Ἅγιο Δημήτριο παρουσίᾳ τοῦ Παναγιωτάτου καί δύο ἄλλων ἐπισκόπων.
Χριστιανοί ὑπό διωγμό
Νέους διωγμούς ἀντιμετωπίζουν γιά ἄλλη μιά φορά οἱ χριστιανοί τῆς πολύπαθης Συρίας. Ἀνάμεσά τους χιλιάδες ἑλληνορθόδοξοι πού αὐτοαποκαλοῦνται Ρωμιοί, καθώς δηλώνουν συνεχιστές τῆς βυζαντινῆς περιόδου. Μαζικές εἶναι οἱ σφαγές ἀπό τούς ἰσλαμιστές πού ἀνέλαβαν τήν ἐξουσία, ἐνῶ πολλοί ἀναγκάζονται νά φύγουν γιά νά γλυτώσουν.
Τό τραγικό εἶναι ὅτι τήν ἴδια ὥρα τό ἑλληνικό Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν, ἀντί νά ἀναλάβει διεθνῆ πρωτοβουλία γιά τή σωτηρία τους, ἐξέδωσε μιά ντροπιαστική ἀνακοίνωση ἐξισώνοντας θύτες καί θύματα. Συνιστᾶ καί στίς «δύο πλευρές τῶν συγκρούσεων, αὐτοσυγκράτηση». Οἱ Ἕλληνες, πού ἔχουμε ὑποστεῖ τά πάνδεινα στή Μικρά Ἀσία, στόν Πόντο -καί στήν Κύπρο ἀργότερα- ἀπό τούς Τούρκους, νίπτουμε τά χέρια μας, ὅπως ἔκαναν οἱ Εὐρωπαῖοι τότε. Ἴσως πρόκειται ἀπό τίς πιό ντροπιαστικές σελίδες τῆς ἱστορίας τοῦ ἑλληνικοῦ κράτους.